fuckingshitday



den här jävla dan. alla fel.
alltså, ni som inte jobbar i butik, ni förstår inte det här.
idag har varenda jävla kund rent ut sagt varit bitterfittor.
jag klarar inte av att säga samma sak tusen miljarder ggr om dan.
"Hej! Var det bra så? Då blev det 123 kronor, Tack tack"
baaaah.

typ om man är ute på golvet o står o plockar upp varor i en hylla.
så kommer det till 99% alltid fram någon o typ
"jobbar du här?"
o jag har jämt sån jävla lust o bara hugga tillbaka typ
"nej jag jobbar inte här, jag står bara här med ICA's arbetskläder o packar upp yoghurt för att jag tycker det är kul"
gash, behöver ja ens fortsätta... jaaa det måste jag.

varje dag, alla dar i veckan, så drar i princip alla kunder
samma vitsar o samma kommentarer.
o det enda man kan göra är att sitta där o le o låtsas om att det var det fyndigaste man hört ungefär, när man redan hört det ungefär 23 ggr samma dag innan.


Ååååh, alla dessa(oftast äldre) människor som varenda gång tror att de drar världens roligaste skämt;
"En triss, med vinst på! HAHAHAHAHAHA"
eller "Det är väl vinstgaranti? HAHAHA"
Just de där högljudda och så jobbiga skrattet efteråt.. Typ, "den du!".
Och alla som är av de äldre och manliga könet kör en blinkning med ena ögat efteråt också.. som gräddet på moset!

blir även så irriterad när det är tomt i kassan och kunden kommer fram:
Nu ska du få arbeta lite!
Jag jobbar väl fan annars också!
Städar kassalådan, plockar kvitton, kör korgar etc.
Jag är inte arbetslös bara för att jag inte scannar varor!

ååå, när kunden drar kortet i terminalen o därefter
"GICK DET BRA?"
då ska man bara le som en liten ängel o "jaa, det gick jättebra"
när man har lust o bara
"men kolla föriheeelvete på displayen så ser du om kortet har gått in"



det finns såna idioter!

och ni som handlar, vi kassörskor är faktiskt oxå människor.
fuckingshitday


Vad tycker du?
Postat av: fansi

jag hade också en otursdag igår ;( fanjävlahelvetesjävlaskit4:efebruari!!!

2009-02-05 @ 09:16:13
URL: http://schfanny.blogg.se/schfanny
Postat av: gulletussan

Bärsärk dirr

2009-02-05 @ 13:51:24
URL: http://bluue.blogg.se/
Postat av: linnea

och vi som handlar är också människor

2009-02-05 @ 18:14:17
Postat av: Anna

du har väl för fan valt jobebt själv.. å hur kul skulle det vara om alal kunder är otrevliga å griniga när de kommer fram till dig.. fan, byt jobb.. du är säkert ändå värdelös på det du gör!

fy fan, nej du är nog för fin för ett heldligt jobb, bli lyxfru ist för fan då! åhh fa va arg jag blev nu!

2009-02-06 @ 04:46:23
Postat av: bella

Angående kommentaren ovan! Det man säger om andra säger mer om sig själv.. Så är det..

2009-02-06 @ 07:04:26
URL: http://buus.blogg.se/
Postat av: Natta

Svar till:



"Linnea"; Haha, ja det vet jag väl. Det jag menade i inlägget med "och ni som handlar, vi kassörskor är faktiskt oxå människor" var att ni tror att vi är en maskin när vi sitter där i kassan.



"Anna"; Haha oj vad känslig den här frågan var för dig. Antar att du är en av mina kunder eller att du bara kände dig träffad. Haha fan va kul. O jaa, jag har valt jobbet själv, jag älskar mitt jobb förövrigt, just denna dag hade jag en skitdag då allt gick åt helvete o alla människor var allmänt irriterande. Men du kanske aldrig har skitdagar så du fattar väl inte det här antar jag. Och Nej, jag är inte värdelös på det jag gör, jag är faktiskt jävligt grym på att sitta i kassan. De du! O visst, jag kanske är "för fin" för det jobbet som du uttrycker dig haha! Ja inte vore det fel att bli lyxfru inte, det kommer jag säkert bli någon dag för inte fan tänker jag sitta fast i karlskoga hela livet.

2009-02-06 @ 19:01:17
URL: http://supeerbaben.blogg.se/
Postat av: Natta

Bella; Haha jaa, skulle tro det va..

2009-02-06 @ 19:02:23
URL: http://supeerbaben.blogg.se/
Postat av: lisa

nästa gång jag ser dig plocka varor ska jag säga "jobbar du här", haha..bara för att stri med dig!

så jävla grym är du natta, både i kassan och som vän. puss gumman!

ps. kan inte du och jag bli lyxfruar?

2009-02-07 @ 00:01:06
URL: http://lisaaronsson.blogg.se/
Postat av: Natta

aah.. gör det! men akta dig, du vet inte vad som väntar till svar ;)

åhå, tack! gosig du är då.

klart vi ska bli lyxfruar. inte fan ska vi ha nåra jävla fattiglappar inte. nej, här ska det åkas bmw o shoppa för flera tusen om dagen. oooojaa..

2009-02-07 @ 00:08:37
URL: http://supeerbaben.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

haha, been there done that! Jag hatar när de drar kortet och frågar: Vad ska jag göra nu? många ggr har jag faktiskt sagt läs i displayen för jag har hållt på att få psykbryt! Klart du har valt jobbet, men vafan klart alla har en dålig dag. Det blir oftast bättre när man klagat lite, hehe! Den om kvittot tycker jag är värst, när man säger: vill du ha kvittor? och dem säger: Nej det kvittar. hahaha? Gu va roliga dem tycker att de är!

2009-02-08 @ 09:56:36
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Skriv precis vad du vill =)

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din mejl

Vad heter din blogg?

Säg precis vad du vill =)

Trackback
RSS 2.0